Categorii

Căutați în acest blog

sâmbătă, 16 martie 2013

Sfârșit și început


Vineri, am terminat conversia solarului în seră învelită cu policarbonat. Ce-i drept e gata cam ca bucățile de autostradă inaugurate pe la noi la care fie se circulă pe o singură parte sau încă se mai lucrează la marcaje și semne după inaugurare.
Asta am montat azi pe vânt de 10-30kph
Învelișul este gata, structura e (relativ) impermeabilă la vânt și poate primi de pe acum răsadurile rezistente la temperaturi scăzute (salată, spanac, mazăre). Peste o săptămână pot muta și roșiile și celelalte plante mai sensibile.
Interior dezordonat
Pentru ca sera să fie cu adevărat gata ar trebui să construiesc și un sistem de încălzire. Mi-aș dori să construiesc o „sobă rachetă” (cam ca aici), dar mai trebuie să studiez problema, dorința mea fiind fie să pot utiliza volumul imens de crengi și crăcuțe pe care le obțin în fiecare primăvară de la toaletarea pomilor fructifer și ne-fructiferi, fie un sistem de alimentare cu biomasă (resturi vegetale tocate și uscate) care, însă, presupune realizarea unei întregi infrastructuri conexe.

Tot vineri am re-inaugurat curtea de păsări. Peste iarnă, urmare a unui incident despre care n-am apucat încă să vă povestesc, curtea de păsări a rămas pustie. Odată cu primăvara a venit și vremea să o repopulez. Furnizorii mei de pui: socrii mei (pentru rasa „găină de țară românească”) și prietenul și vecinul Fonea (pentru rase... de rasă, Sussex pare a fi în meniu la această tură) ies cu primul lot de pui abia peste câteva săptămâni.  Pentru un „quick fix” am comandat la Agroland câteva găini la vârsta de intrare în producție, dar și pui de o zi de rață, gâscă și bibilică.
Nume, vă rog!
Găinile ar fi trebuit să sosească săptămâna asta, restul, „în aprilie”. Spre surpriza mea, vineri am fost informat că mi-au sosit bobocii de rață, găinile, de abia săptămâna viitoare.
Vă prezint, așadar cele 10 rățuște ... piuitoare.
Copiii mei (și nu numai) le-au întâmpinat cu entuziasm (și un pic de teamă) și am fost prompt întrebat dacă vor putea înlocui rățuștele de baie din plastic cu „the real thing”. În plus trebuie să inventez rapid 10 nume și o metodă pentru a determina cum o cheamă pe care rățușcă.

5 comentarii:

  1. taaare frumoase sunt. Au dreptate copiii sa vrea sa se joace cu ele chiar si la baita :)
    Sa va traiasca si sa creasca mari si frumoase

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulumesc pentru urări. M-au luat nițel pe nepregătite, după cum scriam, așa că le-am luat furaj de magazin până mă lămuresc ce pot mânca.

      Ștergere
  2. Dintotdeauna mi-au placut bobocii, fie ei de rata, ori de gasca. Din pacate, cresterea lor necesita ceva mai mult spatiu, din cunostintele mele, ceea ce ma face sa trec cresterea lor la categoria "As vrea, dar nu prea pot". Ma bucura, totusi, sa-i vad asa micuti, tare frumosi mai sunt :)

    O informatie as vrea, totusi, sa stiu: la ce pret ati cumparat gainile "in varsta de productie", de la Agroland?

    RăspundețiȘtergere
  3. Pe domnul Fonea il cunoaste sotul meu au colaborat, Sa va traisca puisorii:-)

    RăspundețiȘtergere