Categorii

Căutați în acest blog

vineri, 8 martie 2013

Joi - Marketing de pisoi

Deci, așa cum se obișnuiește pe unul dintre forumurile de unde mă „aprovizionez” cu electronice sh:


Vând/schimb pisicuță și motănel rasa europeană comună

  • Pret: 1.
  • Modalitate de plata: La predare.
  • Starea: Utilizat.
  • Garantie: Nu.
  • Cantitate: 1+1.
  • Blocat in retea: nu
  • Oras: Bucuresti, Ploiești și ce orașe mai sunt între.
  • Modalitate de livrare: Predare personala.


Povestea cu schimbatul vine în felul următor: Deși am o pisică proprietate și vreo 3 motani care îi fac curte (ei sau, mai degrabă, castronului cu mâncare) consider că populația felină de pe proprietate nu e suficientă față de abundența de rozătoare.
Pisoii sunt ai unui vecin, care are prea multe, iar eu degeaba i le iau că se întorc înapoi la el, așa că aș dori să le schimb cu o pisicuță pe care să o aclimatizez la mine pe plantație.

PS văd și eu că e vineri, dar povestea de seară pe care am citit-o copiilor a fost așa de interesantă că am adormit înaintea lor. Și cum e păcat să las o rimă nefolosită...

3 comentarii:

  1. Pentru a tine sub control populatia de rozatoare indigene iti recomand o cucuvea harnica. La noi face una pui in fiecare an, daca as sti cum sa-i prind fara sa-i ranesc, ti-as dona cativa la tura viitoare (daca nu am convins-o deja sa caute pentru puiat un loc mai putin umblat decat podul casei noastre).

    Mai poti incerca si cu o gramada de lemne in care sa tragi speranta ca se va aciui un dihor (avem si din asta in curte). Dar cred ca daca are de ales intre pasari inrobite (domestice, cum li se mai zice) si rozatoare libere (salbatice, cum li se spunea mai demult), se leneveste si alege prada care nu fuge, adica pasarile. La noi nu are de ales, prinde rozatoare libere sau face foamea.

    Cred ca e mai bine sa contezi pe fauna locala ca sa creeze un echilibru in ecosistem, decat sa aduci pradatori invadatori, cum este pisica, care genereaza dezechilibre si mai mari (vezi dezastrul din australia) ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Spre deosebire de Australia la noi pisica are dușmanii ei naturali (de exemplu câinii din curte, care par a și avea succes, săptămâna trecută am scos din brazdă un craniu care nu poate fi de cât de pisică). Iar atacul la păsări e chiar benefic. Pe la mine nu am văzut decât vrăbii (care toamna trecută mi-au decimat producția de floarea soarelui, și înjumătățesc mâncarea găinilor) și coțofene (care mi-au însămânțat toată curtea cu ouăle găinilor, până am schimbat orientarea și vizibilitatea cuibarelor). Dihor s-ar putea să am, că am avut un raid la găini care a lăsat câțiva pui de o lună cu gâturile sfâșiate.

      Ștergere
    2. Hmm, se pare ca experienta exploatarii animalelor domestice este cea care duce de fapt la dezechilibrul ecosistemului. Poate pasarile libere nu au de ales, daca toate terenurile sunt cultivate agricol (ca la mine) si nu exista biodiversitate. Noi avem o bucata de teren cu ierburi naturale si mereu zumzaie insectele prin ele. Traiesc bine mersi 5-6 familii de vrabii si au atras chiar si o familie de gusteri. Din pacate, pentru ca este zona de campie si padurile au fost taiate de mult, n-am vazut niciodata pitigoi sau cinteze sau gaite sau veverite. Dau tircoale doar ciori, cotofene, vrabii, gugustiuci, si ocazional cate un uliu, alergat de zor de cotofene si ciori.

      Ștergere