Categorii

Căutați în acest blog

vineri, 15 februarie 2013

Legume 2013 - Însămâțări ep.1

Îmi pare rău, am întârziat cu postatul. Pozele sunt de la sfârșitul lui ianuarie când am pus la încolțit culturi rezistente la temperaturi scăzute (salată, spanac, gulii, varză și conopidă timpurie) dar și câteva roșii pentru solar.

Întârzierea e datorată faptului că nu am vrut să postez până nu o să am și ceva germinație și supraviețuire a răsadurilor. Incertitudinea provine de la faptul că anul acesta nu mai folosesc turbă din comerț ci amestec producție proprie.


Am evitat turba pentru că:
1) nu am avut răbdare să caut turbă fără îngrășământ artificial adăugat, cu atât mai mult una certificată ecologic;
2) deși turba este o resursă regenerabilă, formarea ei durează câteva mii de ani iar impactul asupra ecologiei zonelor de extractie este semnificativ chiar dacă se încearcă remedierea. Un articol scurt și echilibrat am găsit aici.

Așa că anul acesta am produs propriul „substrat” din: compost producție proprie (din buruieni, ce a rezultat din curățarea grădinii, gunoiul menajer biodegradabil) vechi de 2 sezoane, substratul de anul trecut (iată că am folosit și turbă), nisip (aș fi preferat să fie cu granulele ceva mai mari), coji de ouă fărâmate și, pentru frunzoase (salată, spanac etc.) zaț de cafea. (Dacă vreți să știți 4 băutori de cafea au „produs” 30l de zaț uscat de cafea într-un an).

Rezultatele de până acum ale acestei rețete în curând.



5 comentarii:

  1. pai spor in toate sa fie!
    nu am inteles sau poate nu ai scris pe ce suprafata cultivi? ai si solar ? sau numai la camp? sau ambele? ce mod de irigare?
    mie mi-ar fi placut sa cultiv numai in camp - legumele sunt mult mai gustoase, dar nu am spatiu atat de mare.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am 3000 de metri ai mei si am mai inchiriat de la un vecin 1500. Sper sa mai conving pe un altul sa imi dea 1000 in lucru si mai caut vreo 5000 chiar si in camp pentru cartofi si ceapa. Am un solar de lemn de 70 de metri pe care, daca o sa am finante vreau sa il convertesc in adapost de animale si sera (in stilul permaculturii) si un solar de 88 m pe arcuri de teava in care sa pun citeva rosii mai timpurii dar mai ales pepeni galbeni.
    Pana acum am irigat exclusiv cu panglici, dar suprafetele noi o sa le ud pe sant. Sunt convins ca irigatul prin picurare este bun la agricultura conventionala dar la asta ecologica unde trebuie intrat de sapte ori cu sapa pe rand e o pacoste (mai ales daca randurile sunt de 50 de metri, ca ale mele).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dar oare nu o sa fie risipa prea mare de apa? adica, eu am vazut la mine in gradina asta vara, udam mult, baltea apa, iar dupa ce intra in pamant, la nici 10 cm era uscat. asta afara, pe atunci nu aveam solarul.
      anul trecut ai reusit sa vinzi? a fost ok la final? ai avut ceva precontracte ( intelegeri) sau la piata?
      tu sa-mi zici daca incep sa deranjez cu intrebarile :). sau daca nu vrei sa scrii aici, trimite-mi un mail. asta daca vrei sa-mi spui, bineinteles :)

      Ștergere
    2. Risipa de apa o sa fie, probabil, si pamaint batatorit din cauza "inundarii", dar eu nu am folosit si nu o sa folosesc folie de mulcire din plastic si atunci buruienile zburda, deci trebuie intervenit mecanic (adica manual mai mult)
      Anul trecut am avut precontracte dar, datorita virfului de productie din august, cind e virf de concedii, o buna parte din productie a fost vanduta oportunistic, prin cunostinte, o alta buna parte am dat-o pe gratis la un restaurant.
      In final n-a fost ok, nici nu prea avea cum. Odata: suprafata prea mica (sper sa o dublez anul asta, dupa cum spuneam, dar mininimul este, dupa parerea mea 1 ha legume in camp e minim) al doilea am avut ratari majore la cartofi, ceapa (din cauza ca n-am irigat suficient), fasole oloaga (vreme prea calduroasa), rosii (doua treimi din productie a fost pentru gaini, fiind pre-consumate de un vierme verde)

      Ștergere
    3. fasolea nu a mers la nimeni anul trecut, iar cu viermele ala cam toata lumea a avut de-a face, la mine a aparut la sfarsitul lui august.
      acu` nu stiu ce ai dat gratis la restaurantul ala, dar te-ai gandit sa faci conserve? eu asa am gandit sa fac.
      stiu ca si la noi e suprafata foarte mica - mult mai mica decat la tine- si speram sa o marim. e o gradina de 4000 mp de vanzare peste drum de curtea noastra, dar inca nu avem toti banii :)
      oricum este bine ca am inceput ( si noi si voi), in timp o sa ne dezmeticim ( in special noi, voi sunteti mai avansati ) si o sa fie bine.

      Ștergere