Categorii

Căutați în acest blog

duminică, 17 februarie 2013

Legume 2013 - ep 3 Răsaduri

Încolonarea pe balcon
 ... Și semănăturile de acum două săptămâni au ajuns în „seră”, adică pe balconul unui vecin unde beneficiază de temperaturi între 10 și 25 de grade, fără ca apartamentul să fie încălzit (vecinul pleacă în țările calde pe perioada iernii). Balconul are expunere sudică deci, dacă mai găsesc câteva lădițe, răsadurile o să aibă lumină suficientă.
Din păcate spațiul e limitat, deci, probabil că frunzoasele rezistente vor trebui să fie mutate afară pentru a face loc roșiilor și ardeilor.
Lădița cu roșii timpurii












Roșiile o duc bine. Mai puțin Aurora (Moneymaker), niște semințe pe care le-am luat din piață primăvara trecută. De fapt probabil că vor germina și ele la fel de bine, numai că sunt semințe luate direct din roșie și ar fi trebuit să le las câteva zile la căldură cu apă, la fermentat, pentru a îndepărta pelicula de inhibitor de germinație cu care roșia învelește semințele pentru a nu răsări cât sunt încă agățate de plantă.
Brasicaceae

Conopida și guliile sunt bine, chiar se pot vedea rândulețele în care le-am plantat.



Salată invizibilă
În schimb salata nu și-a revenit după ce a fost călcată în picioare de animalele sălbatice, adică motanii noștri Ică - Făt Frumos și Blu -Albăstrel. Nu-i nimic, o luăm de la capăt.



5 comentarii:

  1. Bina v-am gasit. Practic si istet modul in care ati folosit peturile pentru rasaduri. Sa aveti o primavara frumoasa si plina de inspiratie.
    Cu stima,

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc, asemenea.
    La bidoane din care am decupat capacul (desigur nu sunt primul care le-a folosit așa) am ajuns pe următoarea filieră:
    Anul 1: pahare de apa (albe) cu gaură în fund, soluție ieftină dar consumatoare de timp și cam păguboasă, pentru că se tot răsturnau în lădițe, frângând răsadurile.
    Anul 2: alveole „de cumpărat” de diverse dimensiuni. Bune, dar a pune câte o singură sămânță în fiecare celulă e adevărată tortură (pentru mine, cel puțin), în plus ocupă o groază de spațiu (mai ales cele mari, care practic nu mai necesită repicare) dar mai ales trebuie udate zilnic atunci când e soare. Tot atunci am pus semințele în surplus în bidoane tăiate pe jumătate (dar pe înălțime) cu cealaltă parte drept clopot în care plantele s-au dezvoltat destul de bine datorită volumului mare de pământ care reținea multă apă.
    Anul ăsta m-am gândit că e mai eficient să le tai pe lung, pot păstra capacul până germinează, după aceea îl dau jos. Între timp am renunțat și la bidoane și am pus pământ direct în lădițele de plastic tapetate cu un strat gros de ziare.

    RăspundețiȘtergere
  3. fBine v-am gasit!
    Frumoase rasaduri.La mine abia au inceput sa rasara.Am adoptat si eu metoda cu peturile,alaturi de ladite si ghivece mai mici. Din pacate nu am lumina naturala la ele deocamdata.Insa,cand le voi repica le voi pune in rasadnita de afara unde au lumina din plin.

    RăspundețiȘtergere
  4. tocmai constat ca nu am asa imaginatie...la chestia asta cu peturile nu m-am gandit...

    RăspundețiȘtergere
  5. Bravo.Sa aveti recolta prospera!

    RăspundețiȘtergere