Categorii

Căutați în acest blog

sâmbătă, 29 decembrie 2012

Bombăneli 2012 Partea I - Șoarecii

Pentru că greșeala uitată e pierdere (cel puțin) dublă, doresc să fac această serie de posturi despre greșelile anului 2012.


Pentru că nu am avut o seră încălzită am pus semințele la încolțit pe rafturile din pivniță, pe care le-am dotat cu neoane, timer pentru a asigura 12 ore de lumină răsadurilor și o aerotermă care să mențină 15-18 grade.

Semințele au încolțit destul de bine, dar temperatura ridicată a atras o familie (sau mai multe) de șoricei care nu numai că au ros o serie de germeni ecologici de salată și varză dar au călcat în picioare (sau s-au tăvălit) în celelalte ghivece cu răsaduri.

Când s-a mai încălzit vremea și am pus alveolele cu alte răsaduri în solar, am constatat că în fiecare dimineață am din ce în ce mai puține fire de castraveți și mazăre iar cele câteva salate nu mai aveau decât câțiva milimetri deasupra solului. Galeriile găsite sub lăzile cu plante îi incriminau tot pe șoricei.

Cum capcanele clasice și țiuitoarea electronică nu au dovedit nici o eficiență pentru anul 2013 am pregătit un parc de (minim) 4 pisici care să patruleze proprietatea (vecinul meu care crește găini e mulțumit și de eficiența lor împotriva vrăbiuțelor care îî dijmuiesc mâncarea păsărilor). Trebuie doar să văd cum le conving să se mute în solar (deocamdată dorm pe sacii de grâu).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu